پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204138
آخرين وضعيت گشايش ۱۰۰۰ ال‌سي
تاریخ انتشار : 1394/10/30 10:30:08
نمایش : 1012
وزير صنعت با بيان اينکه اولويت‌بندي خاصي براي گشايش ۱۰۰۰ ال‌سي در کار نيست، گفت: در اين گشايش‌ها صنعت خاصي مورد حمايت قرار نمي‌گيرد اما مواد اوليه بيشترين سهم گشايش اعتبارات اسنادي را دارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدرضا نعمت‌زاده درباره گشايش ۱۰۰۰ ال سي در روزهاي ابتداي اجراي برجام گفت: تقاضا بر هر اساسي که باشد، اعتبارات اسنادي گشايش مي‌شود و محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد اما براي گشايش ۱۰۰۰ ال‌سي تعريف شده، مواد اوليه مورد نياز بخش توليد و صنعت، بيشترين حجم را به خود اختصاص داده‌اند، ضمن اينکه بخشي از اين گشايش ال‌سي براي واردات ماشين‌آلات است.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: در اين ميان براي موافقت با گشايش ۱۰۰۰ ال‌سي، تمرکز خاصي نداريم و اين کار جاري بانک‌ها است که قبلا به صورت غيرمستقيم انجام مي‌دادند اما اکنون با برداشته شدن تحريم‌ها، به صورت مستقيم اين کار صورت مي‌گيرد.  

وي تصريح کرد: در خصوص ۱۰۰۰ ال سي که به مروز بعد از برداشته شدن تحريم‌ها در حال گشايش است، صنعت خاصي مورد حمايت نبوده و همانطور که گفتم اين کار جاري بانک‌ها است که براساس تقاضاهاي وارده، گشايش ال سي صورت مي‌گيرد.

در همين حال، ولي‌اله سيف رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه «گشايش» اعتبار اسنادي از روند رو به رشدي برخوردار شده است، گفته است: آمار اعلامي رياست جمهوري در ارتباط با «گشايش» يک هزار اعتبار اسنادي  از منظر عملياتي‌ مورد تاييد بانک مرکزي و صحيح است؛ بانک‌هاي کشور بيش از هزار پرونده را دريافت و گشايش کردند و با برقراري ارتباط با بانک‌هاي کارگزار خارج از کشور، فرآيند اجرايي شدن اعتبار اسنادي عملياتي شد.  

 

سيف با بيان اينکه پرونده هاي اين اعتبارات اسنادي در روز يکشنبه گشايش و بخش عمده اي از آن تا به حال ابلاغ شده و بقيه در شرف ابلاغ به کارگزاران ذيربط در کشورهاي مختلف است، افزوده است: بانک مسقط يکي از اين کارگزارهاست و روز يکشنبه، روز کاري آنها محسوب مي‌شود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html